کشف گنج عجیب تاریخی در خانه یک زن و شوهر

کشف گنج عجیب تاریخی در خانه یک زن و شوهر
یک گنجینه تاریخی مربوط به سال‌های دور در یک خانه قدیمی ۱۴۰ ساله متعلق به یک زوج پیدا شد.
کد خبر: ۵۱۲
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

زی‌سان: شهر «لیوِن ورث»  به عنوان اولین شهر ایالت کانزاس در سال 1854 تأسیس شد و زمانی دروازه پیشگامانی بود که به سمت غرب و به اورگان و کالیفرنیا می رفتند.

به گزارش زی‌سان، امروزه این شهر توریست‌هایی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. در این شهر خانه‌هایی وجود دارد که متعلق به سال‌های 1800 است و نسل به نسل به فرزندان منتقل شده‌اند. یک زوج به نام تاد و رابین کراسنسکی نیز مالک یکی از این خانه‌ها هستند. این زوج این خانه 9000 فوت مربعی را در سال 2021 خریداری کردند و البته آنها بیشتر خود را نگهبانان گذشته غنی این خانه می‌دانند تا مالک آن. این زوج که این خانه با قدمت 140 سال را خریداری کرده بودند گنجینه‌هایی را کشف کردند که متعلق به سال‌های بسیار دور است.

خانه سیاه و بزرگ قدیمی متعلق به قرن نوزده آمریکا

تاد کراسنسکی لحظات کشف این گنج قدیمی را با رسانه‌ها در میان گذاشت و می‌گوید: «وقتی قفسه‌ها را کنار زدیم، دیدیم که چیزی فلزی وجود دارد که درون سنگ قرار گرفته است». این موضوع باعث تعجب آنها می‌شود و سپس اتاقی پنهان را کشف کردند که یک حفره پر از خاک روی انها را پوشانده بود. به همین دلیل آنها کنکاوتر شدند و بعد یک عصای مربوط به دوران جنگ داخلی و یک ساعت جیبی بالای یک قفسه 12 فوتی را پیدا کردند. کراسنسکی این عتیقه‌جات را به نشانه حسن نیت به صاحبخانه اصلی خانه بازگرداند.

کاوش این خانواده به همین جا ختم نشد  و آنها یک پنجره غیرقابل استفاده را در یکی اتاق‌ها پیدا کردند. پشت یک نقاشی هم مجموعه‌ای از کتاب‌های کلاسیک از جمله «داغ ننگ»، «ربکا از مزرعه سانی‌بروک» و نسخه‌ای از «بن هور» ویرایش سال ۱۹۰۷ را دیدند.  

کتاب های بن هور و داغ ننگ

اتاق زیر شیروانی نیز نیز اسرار زیادی داشت.  کراسنسکی که تحت تاثیر صداهای عجیب و غریب و مسائل دیگر قرار گرفته بود، به طبقه بالا رفت. آنجا، زیر یک تخته، به دو کوزه پر از سکه های نقره مربوط به سال های 1890 و 1916 برخورد کرد. او  که از صدای متمایز این سکه‌های قدیمی لذت می‌برد، به تفاوت آنها در مقایسه با سکه‌های مدرن اشاره کرد.

سکه های قدیمی مربوط به قرن نوزده در آمریکا

کراسنسکی یک مشاور سرمایه‌گذاری است اما تخیل او باعث شد به این فکر کند اگر خانه‌ای قدیمی دارد باید حتما اسکلت‌ها و گنج‌های بیشتری در آن پنهان شده باشد. بنابراین با کمک دوستان‌اش به ماموریت خود ادامه می دهد و بقایای خانه جستجو می کند تا بتواند گنجینه های تاریخی بیشتری را کشف کند. این خانه گذشته‌ای خواندنی دارد. اولین مالک آن تنها سه ماه پس از ورود به این خانه در سال 1885 از دنیا رفته و خانه به فرزندانش منتقل شد و در نهایت در سال 2021 به کراسنسکی رسید. همچنین روزنامه‌هایی قدیمی در این خانه وجود داشت که اگرچه ارزش مالی زیادی ندارند اما آنها تبدیل به اسنادی برای مرور یک گذشته تاریخی شده‌اند.  کراسنسکی اقدام به جاسازی و مرتب‌سازی این موارد در خانه کرده به این امید آیندگانی که مالکیت این خانه را به دست می‌آورند بتوانند از این گنجینه تاریخی مراقبت کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون