سرنوشت شوم سرنشینان جت شخصی که در افغانستان سقوط کرد

سرنوشت شوم سرنشینان جت شخصی که در افغانستان سقوط کرد
یک هواپیمای مسافربری روسی که از پاتایای تایلند به سمت مسکو در حال حرکت بود، در استان بدخشان افغانستان سقوط کرد و دو تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۴۵۸۸
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

زی‌سان: یک هواپیمای مسافربری روسی که از پاتایای تایلند به سمت مسکو در حال حرکت بود، در استان بدخشان افغانستان سقوط کرد و دو تن از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رویترز، این جت شخصی که شش سرنشین داشت، شنبه شب در بدخشان افغانستان ناپدید شد و گزارش‌های «سقوط» آن در منطقه مرزی افغانستان با تاجیکستان، منتشر شد.

آژانس هوانوردی روسیه گزارش داده بود که این هواپیمای ثبت‌شده در روسیه که از پاتایا به هند رفته بود و از آنجا به سمت تاشکند می‌رفت تا پس از یک توقف، به سمت مسکو پرواز کند، در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان، از رادار ناپدید شد.

ساعاتی بعد خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد این هواپیما سقوط کرده و دو تن از سرنشینان آن کشته شده‌اند.

با این حال بر اساس این گزارش «۴ سرنشین» هواپیما «زنده» هستند.

خبرگزاری تاس به نقل از آژانس هوانوردی روسیه گزارش داد بنا به گزارش‌هایی که از سفارت روسیه در کابل دریافت کرده، گروه‌های محلی نجات هواپیمای نوع فالکون ۱۰ را یافته‌اند و ۴ تن از ۶ سرنشین آن‌ها «زنده هستند و جراحات شدید برداشته‌اند».

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد حکومت طالبان، در صفحه رسمی خود در ایکس نوشت تیم‌های نجات نیرو‌های هوایی طالبان به منطقه رفته‌اند و هواپیمای ساقط شده «در منطقه ارزکوه ولسوالی کوف آب» بدخشان پیدا شده است.

به گفته مجاهد «۴ تن از جمله خلبان» توسط تیم نجات طالبان «زنده نجات داده شده اند، تلاش پیدا کردن سایر سرنشینان هم ادامه دارد.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون