پایان رویای خرید خودروهای وارداتی!

پایان رویای خرید خودروهای وارداتی!
از قیمت‌های آزار دهنده خودرو‌های وارداتی می‌توان نتیجه گرفت که خرید این خودرو‌ها تنها برای اقشار محدودی امکان پذیر است، این در حالی است که قرار بود محور واردات خودرو بر پایه خودرو‌های اقتصادی استوار باشد.
کد خبر: ۴۰۴
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

زی‌سان: از اواسط ماه گذشته فروش خودرو‌های وارداتی با قیمت‌های علی الحساب آغاز شد. اقتصادی‌ترین خودروی عرضه شده بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد و اکثر خودرو‌هایی که عرضه آن‌ها آغاز شده است فراتر از یک ونیم میلیارد قیمت گذاری شده اند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از آخرین خودرو، در این جا از یک جهت اهدافی که برای واردات خودرو اعلام شده بود فراموش شده است و از جهت دیگر به نظر می‌رسد با قیمت‌های اعلامی بخشی که در ظاهر هدف واردات بوده است، امکان خریداری این خودرو‌ها را نخواهد داشت.

البته نباید از نظر دورداشت که سال گذشته در یک نشست خبری معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت که لزوما قیمت خودرو‌های اقتصادی، اقتصادی نخواهد بود.

با این حال با توجه به طولانی شدن فرایند واردات و همچنین ذوق و شوق بازار از ورود خودرو‌های صفر کیلومتر به روز بعد از ۵ سال اجازه تفکر در این سخن را گرفت. این موضوع تا زمان آغاز عرضه خودرو‌های وارداتی درک نشد. قیمت‌های علی الحساب که اعلام شد، باعث تعجب تعداد زیادی از مصرف کنندگان شد.

در واقع با توجه به آنچه که به ظاهر وزارت صمت به دنبال آن بود، این گونه به ذهن متبادر می‌شد که قرار است خودرو‌هایی وارد کشور شوند که قابلیت خرید توسط قشر عظیمی از مردم را داشته باشند.

بسیاری معتقد بودند که با توجه به تاکید وزارت صمت بر واردات خودرو‌های اقتصادی، به محض ورود این خودرو‌ها بازار دستخوش تغییر و تحولات اساسی خواهد شد. حتی احتمال بروز چنین وضعیتی داد وستد‌های بازار طی ماه‌های اخیر را قفل کرده بود.

ولی بر خلاف آنچه می‌گفتند فروش خودرو‌های وارداتی در شرایطی آغاز شد که فاصله زیاد و معنا داری با خودرو‌های اقتصادی بازار دارد. البته باید در نظر داشت که بازار خودرو تابعی از شرایط اقتصادی کشور به شمار می‌آید. همچنین عوامل متعدد خارج از قدرت و توان واردکنندگان وجود دارد که اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها کمتر از قیمت‌های اعلامی باشد.

در این فضا اعلام قیمت قطعی بعضی از خودرو‌ها نیز آب پاکی را روی دست مردم ریخت. دیگر کسی نباید به فکر خودروی ارزان وارداتی با تصورات خود باشد. بلکه آنگونه که پیش می‌رود قیمت خودرو‌های وارداتی از بازار نیز تاثیر پذیرفته است.

حال این سوال به وجود می‌آید که منظور اصلی وزارت صمت از واردات خودرو‌های اقتصادی چیست؟

سایر اخبار
نظرات بینندگان
Iran (Islamic Republic of)
person
محمد
cm_time
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
cm
متاسفانه فاصله مردم با خرید ارزان ترین خودروهای خارجی و خودروهای رده دوم و سوم اروپایی و آمریکایی روز به روزبیشتر میشه

اینم از عاقبت داستان واردات خودرهای خارجی


از اول مشخصبود ایران خودرو سایپا نخواهند گذاشت با قیمت واقعی دست مشتری برسه
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۱