حکم دادگاه حسین شنبه‌زاده اعلام شد

حکم دادگاه حسین شنبه‌زاده اعلام شد
وکیل حسین شنبه‌زاده، ویراستار و فعال فضای مجازی خبر از محکومیت موکلش مجموعا به ۱۲ سال حبس داد که ۵ سال آن به عنوان مجازات اشد قابل اجراست.
کد خبر: ۳۲۶۲۴
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷

شبکه شرق نوشت: وکیل حسین شنبه‌زاده، ویراستار و فعال فضای مجازی خبر از محکومیت موکلش مجموعا به ۱۲ سال حبس داد که ۵ سال آن به عنوان مجازات اشد قابل اجراست.

امیر رئیسیان، وکیل دادگستری با اشاره به آخرین وضعیت پرونده حسین شنبه‌زاده اظهار کرد: «امروز حکم بدوی دادگاه آقای شنبه‌زاده به وکلای پرونده ابلاغ شد. بر اساس حکم صادره آقای شنبه‌زاده بنا بر ماده ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت به اتهام فعالیت تبلیغی به نفع رژیم اشغالگر قدس به ۵ سال حبس محکوم شده است.»

او ادامه داد: «دادگاه بدوی همچنین آقای شنبه‌زاده را از بابت اتهام توهین به مقدسات، به ۴ سال حبس و از بابت اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به ۲ سال حبس و پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است. او همچنین از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.»

به گفته این وکیل دادگستری، از مجموع ۱۲ سال حبس صادره علیه آقای شنبه‌زاده، ۵ سال آن به عنوان مجازات اشد قابل اجراست.
رنگ اکریلیک

رئیسیان با بیان اینکه «پس از مشورت با موکل درباره اعتراض به حکم صادره، تصمیم گیری خواهد شد»، گفت: «یکی از ایرادات ما به پرونده آن است که اتهام فعالیت تبلیغی به نفع رژیم اشغالگر قدس رکن مادی مشخصی ندارد و صرفا به چت‌های متهم در حوزه خصوصی اشاره شده است.»

او درباره دیگر مصادیق در نظر گرفته شده در پرونده هم توضیح داد: «انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان توهین به مقدسات در نظر گرفته شده است. همچنین در این حکم چنین ذکر شده که حمایت آقای شنبه‌زاده از دیگر محکومان امنیتی در کنار سیاه نمایی علیه وضع موجود، استفاده از هشتگ نه به اعدام و حمایت از کشف حجاب و ابراز شادمانی از شهادت رئیس جمهور رئیسی و ایجاد جو رسانه‌ای علیه انتخابات از دیگر مصادیق اتهامات او محسوب می‌شود.»

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون