پرتو آهنین؛ سامانه دفاع هوایی لیزری اسرائیل از سال آینده عملیاتی می‌شود

پرتو آهنین؛ سامانه دفاع هوایی لیزری اسرائیل از سال آینده عملیاتی می‌شود
شرکت فناوری و تولید جنگ‌افزار اسرائیلی «رافائل» اعلام کرد که سیستم پدافند هوایی لیزری اسرائیل موسوم به «پرتو آهنین» از سال آینده عملیاتی خواهد شد.
News ID: ۳۲۴۵۶
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶

شرکت فناوری و تولید جنگ‌افزار اسرائیلی «رافائل» اعلام کرد که سیستم پدافند هوایی لیزری اسرائیل موسوم به «پرتو آهنین» از سال آینده عملیاتی خواهد شد.

این شرکت دولتی همچنین در گزارشی، درآمد خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را ۳.۹ میلیارد شِکِل اعلام کرد که ۲۵ درصد بیشتر از دوره سه ماهۀ مشابه در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

ارزش سفارشات جدید در سه ماهه دوم سال جاری نیز به ۶.۴ میلیارد شِکِل رسیده است؛ این رقم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی ۳.۹ میلیارد شِکِل بوده است.

بر اساس این گزارش، فروش تجهیزات این شرکت فناوری نظامی به دولت اسرائیل نیز در سه ماهه دوم سال جاری ۵۴ درصد از کل فروش آن بوده است که کمی کاهش را در مقایسه با سه ماهه اول سال (۵۹ درصد) نشان می‌دهد.

در همین دوره، فروش تجهیزات نظامی به اروپا از ۲۰ درصد به ۱۹ درصد کاهش یافته و در مقابل، فروش به آسیا از ۱۷ درصد به ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فروش به قاره آمریکا نیز از ۳ درصد به رقم قابل توجه ۸ درصد افزایش یافته است. البته وبسایت ZM اخیرا گزارش داده بود که آرژانتین در حال بررسی خرید موشک‌های ضد تانک Spike LR۲ از شرکت رافائل است و احتمالا بالا بودن رقم افزایش خرید در قاره آمریکا به همین دلیل است.

استخدام بیش از ۱۱۰۰ کارمند از ابتدای سال
همزمان با انتشار این گزارش، یوآو تورگمن، مدیرعامل شرکت رافائل نیز در گفتگو با شبکه اخبار اقتصادی اسرائیل (Globes) اعلام کرد که این شرکت از ابتدای سال جاری «بیش از ۱۱۰۰ کارمند» استخدام کرده است.

او افزود: «یک سوم فعالیت ما با پروژه‌های توسعه سر و کار دارد و ما انرژی زیادی صرف سرمایه گذاری روی پروژه‌هایی برای آینده کردیم.»


او همچنین گفت که انتظار می‌رود سیستم دفاع هوایی مبتنی بر لیزر رافائل موسوم به پرتو آهن (Iron Beam) از سال آینده وارد مرحله عملیاتی شود که یکی از همین پروژه‌های توسعه‌ای بوده است.

موشک‌های ضد تانک اسپایک

به گفته یوآو تورگمن، موشک ضدتانک اسپایک یکی از تجهیزاتی است که در خارج از اسرائیل تمایل زیادی برای خرید آن وجود دارد.

سری اسپایک که آرژانتین نیز علاقمند به خرید آن بود، شامل انواع موشک‌هایی است که از مدل شانه پرتاب (Spike SR) شروع می‌شود که وزن آن حدود ۱۰ کیلوگرم است و برد آن تا ۲ کیلومتر می‌رسد؛ تا اسپایک NLOS که وزن آن ۷۱ کیلوگرم است و برد بالا تا ۳۲ کیلومتر دارد و می‌تواند از سکو‌های زمینی، هوایی یا دریایی پرتاب شود.

یوآو تورگمن افزود: «محصولات اسپایک در ۴۱ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و یک باشگاه برای کاربران این سیستم وجود دارد تا اقدام به تبادل دانش و تجربه در این باره بین یکدیگر کنند.»

منبع: یورونیوز

سایر اخبار
ارسال نظرات
non-publishable: ۰ | Under Review: ۰ | Published:
گوناگون