ساشا سبحانی؛ از پیشنهاد احمدی‌نژاد برای ازدواج با دختر چاوز تا اعلامیه قرمز اینترپل

ساشا سبحانی؛ از پیشنهاد احمدی‌نژاد برای ازدواج با دختر چاوز تا اعلامیه قرمز اینترپل
معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری ویژه استرداد ساشا سبحانی به ایران شده است.
کد خبر: ۳۰۶۴۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به سرپرست وزارت امور خارجه، خواستار پیگیری ویژه استرداد محکوم علیه محمدجواد (ساشا) سبحانی از اسپانیا به ایران شد.

بیوگرافی ساشا سبحانی

محمدجواد سبحانی معروف به ساشا فرزند احمد سبحانی سفیر اسبق ایران در ونزوئلاست. او متولد ۱۳۶۷ است و چند سال از دوران نوجوانی خود را به واسطه شغل پدرش در ونزوئلا گذرانده است. او فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه UCAB در ونزوئلا می‌باشد. خودش در مصاحبه‌ای توضیح داده که در آن سال‌ها با پسر هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا رفاقت داشته؛ می‌گوید با پدرش اختلاف نظر دارد و از سال‌ها پیش خودش درآمد کسب می‌کند. او گرداننده یک سایت اینترنتی پیش‌بینی و کازینوی آنلاین است.

 نام او اولین بار در سال ۹۱ با عنوان قتل در مهمانی پسر سفیر ونزوئلا سر زبان‌ها افتاد؛ ماجرا درگیری دونفر در مهمانی او در پارتی شبانه بود. این جریان بعد از مدتی، از دستگیری و مشخص شدن عدم نقش سبحانی در قتل، او از بازداشت آزاد شد.

بار دیگر ساشا با انتشار لایوی در اینستاگرامش خبرساز شد. البته جنجالی شدن این کلیپ به خاطر لایو بودن و موسیقی و حرکات موزون ساشا نبود، بلکه به خاطر حضور دختری نیمه برهنه که در پشت سر لایو اینستاگرامی‌اش ناگهان دیده شد! 

ساشا سبحانی

رابطه ساشا با پدرش

گفته می‌شود که احمد سبحانی از فرزندش اعلام برائت کرده و در بهار ١۴٠١ اعلام کرد بیش از ۵ سال است که با فرزندش قطع ارتباط کرده است. او در گفتگو با ۲۰:۳۰ اعلام کرد او دیگر فرزند من نیست و تاکید کرد که «محمدرضا فرزند من است، اما از نظر روش و منش زندگی و عقاید متفاوت بوده و همه تلاش من برای هدایت وی ناموفق بوده و ارتباط ما بطور کلی قطع شده است.»

ساشا سبحانی همان زمان در مصاحبه‌ای اینترنتی گفته بود: «الان چندین ماه است که من با پدرم هیچ رابطه‌ای ندارم عقایدمان با هم فرق می‌کند من ۳۰ ساله‌ام و بچه ۱۲ ساله نیستم که پدرم بگوید بشین، منم بنشینم. زندگی شخصی خودم را دارم و هر جور دوست داشته باشم زندگی می‌کنم.»

ساشا سبحانی

دستگیری ساشا سبحانی

بهمن ماه سال ۱۳۹۹ روزنامه «ال موندو» چاپ اسپانیا از دستگیری «ساشا سبحانی» از چهره‌های فعال در اینستاگرام به جرم قاچاق انسان و پولشویی توسط اینترپل خبر داد و در همان زمان این احتمال را مطرح استرداد ساشا سبحانی به ایران وجود دارد. روزنامه اسپانیایی ال موندو به نقل از ساشا سبحانی نوشت که وی از مقامات قضایی اسپانیا خواسته از تحویل او به ایران خودداری کنند. این رسانه اسپانیایی، اندکی بعد اعلام کرده که ساشا سبحانی به طور موقت بازداشت شده بود و هم اکنون هم به طور موقت آزاد است.

حواشی با احمدی نژاد

بهمن ماه سال ۱۳۹۹ «محمود احمدی‌نژاد» در مصاحبه‌ای با اردشیر احمدی در واکنش به عکس دو نفره معروف ساشا سبحانی با احمدی‌نژاد گفت: با من همه عکس می‌اندازند و نمی‌دانم ایشان کیست. ضرورتی ندارد من همه را بشناسم.

ساشا سبحانی در واکنش به این اظهارات احمدی نژاد در ویدئویی مدعی شد که احمدی نژاد به او پیشنهاد ازدواج با دختر چاوز را داده است.

 همچنین او در مسائل مختلف اظهارنظر‌هایی داشته و جنجال‌های زیادی را به‌پا کرده است، در یک ویدئو نسبت به اعتراض‌هایی که به شیوه زندگی او و «ژن خوب» بودنش مطرح می‌شود، گفته است که دست از سر او و زندگی اش بردارند و به جای سرک کشیدن در زندگی او فکر خود را به کار انداخته و به فکر کسب درآمد باشند. او این ویدئو را با این جمله تمام می‌کند که اگر عرضه ندارید پول دربیاورید بمیرید و تمام! 

از دیگر جنجال‌های ساشا می‌توان به کلیپ ساختگی دزدیده شدنش اشاره کرد. او با ویدئو‌هایی از آتش زدن دلار و سوارشدن بر خودرو‌های لوکس بوگاتی، بی ام دبلیو و ... در خیابان‌های دبی و استانبول منتشر کرد و در اینستاگرام به شهرت رسید.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون