ادعای اسرائیل درباره دو انفجار و ترور در ایران

ادعای اسرائیل درباره دو انفجار و ترور در ایران
نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای ادعا کرد که فرمان حمله به یک پادگان سپاه و ترور یکی از اعضای سپاه را خودش به‌طور مستقیم صادر کرده است.
کد خبر: ۲۲۸۹
|
۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷

نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا جزئیات ۲حمله مستقیم به ایران در سال ۲۰۲۲ و در زمان مسئولیتش را افشا کرد.

به گزارش فارس، به گفته نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، اولین باری که اسرائیل تحت نظارت بنت به ایران حمله کرد، در فوریه ۲۰۲۲ (بهمن‌ماه ۱۴۰۰) بود، زمانی که وی در پاسخ به دو حمله نافرجام هواپیما‌های بدون سرنشین به اسرائیل توسط تهران، مجوز حمله به پایگاه پهپادی در خاک ایران را صادر کرد.

نورنیوز پایگاه خبری نزدیک به شورای عالی امنیت ملی دوشنبه ۲۵بهمن‌ماه۱۴۰۰ در گزارشی کوتاه نوشت «بامداد امروز دوشنبه آتش سوزی در انبار محل نگهداری روغن موتور و مواد قابل اشتعال در یکی از مقر‌های پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه ماهیدشت کرمانشاه موجب وارد امدن خسارت به یک سوله شده است... علت این رخداد و خسارت‌های احتمالی آن در دست بررسی است.»

روابط عمومی کل سپاه اول خردادماه۱۴۰۱ در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر اقدام جنایتکارانه تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی در شهادت یکی از مدافعان سرافراز حرم اعلام کرد: عصر امروز (یکشنبه اول خردادماه۱۴۰۱) در یکی از کوچه‌های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم سرهنگ پاسدار صیاد خدایی، هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.»

بنت با طرح ادعا‌های بی‌اساس و بدون سند در ارتباط با ایران، به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ایران ادعا کرد و نوشت: «به نیرو‌های امنیتی اسرائیل دستور دادم که تهران را مجبور کنند تاوان تصمیمش برای حمایت از تروریسم را بپردازد. مصونیت از مجازات بس است پس از اینکه ایران در فوریه ۲۰۲۲ دو حمله نافرجام پهپادی به اسرائیل انجام داد، اسرائیل یک پایگاه پهپادی در خاک ایران را منهدم کرد. در مارس ۲۰۲۲، یک واحد تروریستی ایران تلاش کرد تا گردشگران اسرائیلی را در ترکیه به قتل برساند که شکست خورد. اندکی بعد فرمانده همان یگان در مرکز تهران ترور شد.»

به گزارش رسانه اسرائیلی نفتالی بنت اجازه ترور حسن صیاد خدایی افسر ارشد سپاه را در مارس۲۰۲۲ (اسفند۱۴۰۰) صادر کرده است. هرچند که خود بنت در مقاله‌اش اشاره مستیمی به نام این عضو سپاه نکرده است، ولی به اذعان رسانه صهیونیستی این فرد شهید حسن صیاد خدایی بوده است.

بنت در این مقاله با اظهاراتی رادیکالی از اسرائیل و ایالات متحده خواست تا به جای ادامه جنگ با نیرو‌های نیابتی بر سرنگونی مستقیم رژیم ایران تمرکز کنند.

تایمز اسرائیل اذعان کرد: اسرائیل طی سال‌های گذشته مرتبط با حملات متعدد در ایران بوده است که عمدتا علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است و شخصیت‌های ارشدی را در این ارتباط ترور کرده است، اما به ندرت علنا نقش اورشلیم را تأیید می‌کند.

این مقاله با عنوان «آمریکا و اسرائیل باید مستقیماً با ایران مقابله کنند» به طرح اظهارات خصمانه علیه ایران پرداخته است و در بخش محوری این اظهارات خصمانه آمده است: «آیت‌الله‌ها را وادار کنید تا هزینه آشوب‌طلبی‌هایشان از طریق نیابت‌های حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها را بپردازند».

سایر اخبار
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون