(ویدئو) محال است عاشق این حیوان شیرین نشوید!

(ویدئو) محال است عاشق این حیوان شیرین نشوید!
فیلم زیر تصاویری از توله سگ نژاد مالاموت آلاسکایی را نشان می‌دهد؛ سگی که در ایران با نام هاسکی خرید و فروش می‌شود.
کد خبر: ۲۲۴
|
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

زی‌سان: مالاموت آلاسکایی نام نژاد قدرتمند و بسیار باهوش سگ است، مالاموت یکی از نژادهای قدیمی سگ است و در ایران به ندرت معامله می‌شود، مالاموت در ایران بیشتر با نام هاسکی خرید و فروش می‌شود علت این عمل شباهت بسیار زیاد این نژاد با نژاد شناخته شده هاسکی است لازم به ذکر است که شباهت‌های بسیاری با چند نژاد دیگر نیز دارد اما هاسکی دارای محبوبیت و کمیت بیشتری است.

به گزارش زی‌سان، مالاموت بسیار زیبا و با جذبه است و دارای دم پر پشت است، بدن این نژاد پوشیده از مو است و در رنگ‌های سفید، سفید و خاکستری، سفید و مشکی، سفید و قرمز وسفید وقهوه‌ای روشن یافت می‌شود. وزن جنس نر وزن این حیوان ۳۷-۴۰ کیلو گرم و  جنس ماده ۳۳-۳۹ کیلو گرم است. اندازه جنس نر این نژاد حدوداً ۶۰ سانتی‌متر و  جنس ماده حدوداً ۵۵ سانتی‌متر است.معمولاً مالاموت دارای تاج اروپایی در بین دوچشم است وعلاقه خاصی به ابراز محبت با لیسیدن دارد. این نژاد بسیار پر جنب و جوش و بازیگوش است و نمی‌تواند ساعات بسیاری را در خانه تنها بماند، در صورتی که در خانه تنها باشد می‌تواند خسارت بسیار زیادی بزند چرا که عاشق بازی کردن است. این سگ اصلاً برای دیده بانی خوب نیست زیرا  سگ بسیار آرامی است، عاشق خانواده‌ای هست که در آن بزرگ می‌شود و صدایی که از خودش در می‌آورد بیشتر شبیه به صدای گرگ است تا صدای واق واق سگ. اسم مالاموت از نام Mahlemuts (قبیله‌ای در قطب شمال) گرفته‌ شده است.

قبیله mahlemuts برای اولین بار شروع به پرورش این سگ کرده‌اند. از مالاموت‌ها برای کشیدن بارهای سنگین و همچنین کشیدن سورتمه استفاده میشده و در آن زمان کمترین تعداد مالاموت مورد نیاز برای کشیدن بارهای سنگین ۴ تا بوده‌است. نکته جالب اینکه  وجود این سگ به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد. 

 

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: