تایید سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در یک استان

تایید سه مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در یک استان
معاون دانشگاه علوم پزشکی یک استان جنوبی از ابتلای قطعی ۳ نفر به بیماری تب کریمه کنگو و مرگ یک نفر بر اثر آن در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۴۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون ۳ مورد ابتلای قطعی به تب کریمه کنگو در هرمزگان شناسایی شده و یک نفر در شهرستان رودان فوت شده است.

وی ادامه داد: فرد فوت‌شده مردی ۷۰ ساله بود که دیر به مرکز خدمات بهداشتی مراجعه کرد و این بیماری باعث مرگش شد.

ذاکری گفت: تاکنون ۱۱ مورد مشکوک به بیماری تب گریمه کنگو در استان شناسایی شده‌اند. رودان، میناب، بندرعباس، قشم و جاسک از جمله مناطقی هستند که این بیماری در آنها دیده شده است.

عامل تب کریمه کنگو چیست؟ / چه کسانی در معرض ابتلا هستند؟پ

وی افزود: کنه عامل تب کریمه کنگو است و این بیماری علاوه بر تب شدید باعث کبودی و خونریزی شدید بینی براثر بروز اختلال‌های انعقادی و در برخی موارد موجب مرگ می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: افرادی که با دام سر و کار دارند یا به ذبح دام مشغولند، باید از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و خونابه‌ها به طریق بهداشتی دفع شود.

راه‌های مهم پیشگیری از تب کریمه کنگو

ذاکری گفت: مردم با هدف پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان، گوشت را ۲۴ ساعت پیش از مصرف در دمای یخچال نگهداری کنند و از خریدن گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه شده است، خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین جگر و سایر امعاء و احشای دام، پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتیگراد استفاده شود. مردم به هیچ‌وجه دامی را که علائم بیماری و ناخوشی دارد، ذبح و مصرف نکنند.

منبع: ایسنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون