علم الهدی: گرانی‌ها و بی‌ثباتی بازار ارز تقصیر قاچاقچی‌ها است!

علم الهدی: گرانی‌ها و بی‌ثباتی بازار ارز تقصیر قاچاقچی‌ها است!
امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه برخی افراد جنس قاچاق وارد و صادر می‌کنند که این افراد ارز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که این فروش ارز در بازار آزاد سبب ایجاد بی ثباتی در بازار و گرانی روزافزون می‌شود.
کد خبر: ۱۵۶۰۴
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴

سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) با اشاره به دیدار مسوولان کشور با رهبر معظم انقلاب در بیست و سوم ماه مبارک رمضان افزود: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار در خصوص تحلیل وضعیت اقتصادی کشور فرمودند در موضوع اقتصاد کشور ۲ واقعیت تلخ و شیرین وجود دارد که بخش شیرین آن فعالیت‌های وسیع زیرساختی است که از جمله موارد آن می‌توان به راه اندازی حدود هشت هزار واحد تولیدی، تحقق اشتغال و وجود هزاران مجموعه جوان در قالب شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد.

وی ادامه داد: این سه عنصر با یکدیگر در ارتباط هستند چرا که بی ثباتی بازار و گرانی روز افزون، یک معلول و عنصر‌های تنزل ارزش پول ملی و فاصله طبقاتی علت ایجاد بی ثباتی بازار به شمار می‌روند که نتیجه آن بی ثباتی سفره معیشت مردم شده است.

امام جمعه مشهد گفت: انتظار مردم این است که تصمیم‌ها و عملکرد و فعالیت مسوولان، محسوس و ملموس و در راستای رفع این تلخی‌ها و ایجاد شیرینی‌های زندگی باشد.

علم الهدی افزود: این سخنان رهبر معظم انقلاب راهبردی کلیدی است که برای همه مسوولان تعیین کردند و آنان باید به گونه‌ای عمل کنند که اثر محسوس و ملموس آن بر سر سفره مردم مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که دولت برای واردات و صادرات کالا‌های اساسی و غیر اساسی ارز دولتی در اختیار فعالان این حوزه قرار می‌دهد، گفت: متاسفانه برخی افراد جنس قاچاق وارد و صادر می‌کنند که این افراد ارز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند که این فروش ارز در بازار آزاد سبب ایجاد بی ثباتی در بازار و گرانی روزافزون می‌شود.

علم الهدی افزود: با توجه به دستور اکید رهبر معظم انقلاب برای از بین بردن تلخی‌های اقتصاد، قوای سه گانه باید به گونه‌ای عمل کنند که نظام به کار بیفتد و مسوولان باید به گونه‌ای عمل و برنامه ریزی کنند تا این تلخی‌ها از زندگی مردم حذف شود و شیرینی را به سفره مردم بیاورند.

منبع: ایرنا

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: