(تصویر) توانایی‌های عجیب خفاش سرچکشی؛ ترسناک‌ترین خفاش روی زمین!

(تصویر) توانایی‌های عجیب خفاش سرچکشی؛ ترسناک‌ترین خفاش روی زمین!
خفاش سر چکشی دوشکلی جنسی قابل توجهی را نشان می‌دهد. نر می‌تواند دو برابر ماده شود. به علاوه پوزه آن ضخیم و چکشی شکل است. لب‌های نر بزرگ و آویزان است و بینی او با چروک‌های شدید احاطه شده است.. سر نوع ماده این خفاش شبیه روباه است. 
کد خبر: ۱۳۹۹
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

زی‌سان: همه می‌دانند خفاش چیست و به دلیل شهرت خونخوار آن‌ها به طور خودکار آن را با خون آشام‌ها و دراکولا مرتبط می‌کنند. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌دانند که این پستاندار پرنده دارای جنس‌ها و گونه‌های مختلفی است که بیشتر آن‌ها عمدتاً از میوه‌ها و حشرات مختلف تغذیه می‌کنند. خفاش سر چکشی یکی از آنهاست. 

خفاش سر چکشی بزرگترین خفاش آفریقا است. امروز این جانور در حالت حفاظت قرار دارد. این گونه به دلیل از بین رفتن زیستگاه و شکار انسان در خطر انقراض است. 

این پستاندار پرنده به دلیل اینکه سرش شبیه سر اسب است جلوه‌ای منحصربفرد در میان تمام اقوامش دارد. علاوه بر این، او عملکرد صوتی قابل توجهی نیز دارد 

بینی گونه نر بالغ این خفاش دارای دو حفره است که به دهان می‌پیوندد و می‌تواند به میل خود آن‌ها را باد کند. طول حنجره این حیوان نصف ستون مهره آن است. سیستم تنفسی این جانور بیشتر طول بدنش را اشغال کرده است و به همین دلیل جای قلب و ریه این گونه خفاش جا به جا شده است. 

خفاش سر چکشی دوشکلی جنسی قابل توجهی را نشان می‌دهد. نر می‌تواند دو برابر ماده شود. به علاوه پوزه آن ضخیم و چکشی شکل است. لب‌های نر بزرگ و آویزان است و بینی او با چروک‌های شدید احاطه شده است.. سر نوع ماده این خفاش شبیه روباه است. 

خفاش سرچکشی

از نظر فیزیک بدنی این حیوان، رنگ این حیوان آن قهوه‌ای تیره با رگه‌های سفید است. وزن آن بین ۲۱۸ تا ۴۵۰ گرم است و می‌تواند بین ۱۷۰ تا ۲۸۵ میلی‌متر طول داشته باشد. 

این گونه خفاش عمدتاً در آفریقا زندگی می‌کند، از سیرالئون تا غرب کنیا. شامل جنوب آنگولا و زامبیا می‌شود. 

در این مناطق، خفاش سر چکشی در زیستگاه‌های مختلف یافت می‌شود.

خفاش سر چکشی در آستانه انقراض است. رژیم غذایی این خفاش عمدتاً شامل میوه و انجیر است. اما مشاهده شده است که از پرندگان از جمله پرندگان اهلی و مردار نیز تغذیه می‌کند. 

در طول فصل مرطوب، فصل تولید مثل این پستانداران انجام می‌شود. خفاش‌های سر چکشی نر در شب در دسته‌هایی جمع می‌شوند که می‌توانند بین ۲۰ تا ۱۳۵ خفاش باشند. در آن زمان است که آن‌ها سعی می‌کنند جنس ماده را از طریق آواز‌های بسیار بلند و مخوف جذب کنند. به لطف کیسه‌های هوای حلقی بادی و حنجره بزرگ نر‌ها، آن‌ها قادر به تولید صدا‌های بسیار بلند هستند. خفاش سر چکشی بدون شک یکی از پر سر و صداترین جانوران است. صدای این حیوانات شبیه به غر زدن و جیغ زدن مداوم است. 

این پستاندار پرنده، همراه با بسیاری از حیوانات دیگر از انواع و گونه‌ها، در حال حاضر در آستانه انقراض است. انسان آن را برای مصرف خود شکار می‌کند. همچنین برای به دست آوردن منابع و ساخت و ساز، زیستگاه آن‌ها را از بین ببرید. خفاش سر چکشی تنها یکی دیگر از موجودات زنده‌ای است که از طمع و نادانی گونه ما رنج می‌برد. بسیار مهم است که بدانیم این جهان فقط متعلق به ما نیست، بلکه متعلق به جانوران و گیاهانی است که میلیون‌ها سال در آن زندگی می‌کنند.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون