چرا رودخانه شیکاگو سبز شد؟

چرا رودخانه شیکاگو سبز شد؟
ویدئویی دست به دست شده است که نشان می‌دهد آب رودخانه شیکاگو به مناسبت «روز سنت پاتریک» سبز رنگ شده است.
کد خبر: ۱۲۰۸۲
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

زی‌سان: مردم شیکاگو روز شنبه (۲۶ اسفند) در حرکتی جالب با قایق‌های متعدد سطح رودخانه شیکاگو را سبز کردند.

 به گزارش رویترز، همزمان با پاشیدن رنگ سبز روز رودخانه، تماشاگران در امتداد سواحل آن جمع شده و از تماشای قایق‌های که آب را به تدریج سبز رنگ کردند، لذت برده‌اند.

ماجرا چیست؟ هرسال به مناسبت روز سنت‌پاتریک در آمریکا یک رودخانه به‌طور کامل به رنگ سبز در می‌آید.

رنگ سنتی مرتبط با سنت پاتریک رنگ سبز بود وا ز آن زمان تاکنون استفاده از رنگ سبز در نماد‌ها و لباس‌های این روز به نمادی در جشن سنت پاتریک به‌کار گرفته شد.

جشن سنت‌پاتریک از سال ۱۹۶۱ میلادی تا به حال در این شهر برگزار می‌شود و هر چند سال یک‌بار رسوم جدیدی نیز به آن افزوده شده که باعث سرگرمی رهگذر‌ها می‌شود.

سن‌پاتریک یا قدیس پاتریک به حامی مقدس و روحانی ایرلندی سده پنجم میلادی معروف بود. او را اسباب مسیحی‌سازی ایرلند و همچنین بخش‌هایی از آنگلو ساکسون‌ها و پیکت‌ها می‌دانند.

چرا رودخانه شیکاگو سبز شد؟

روز سنت پاتریک در اوایل قرن هفدهم میلادی به عنوان یک روز رسمی در جهان مسیحیت اعلام شد و توسط کلیسای کاتولیک، انجمن آنگلیکان (به ویژه کلیسای ایرلند)، کلیسای ارتدکس شرقی و کلیسای لوتران برگزار می‌شود.

سنت پاتریک کسی بود که گفته می‌شود دین مسیحیت را به ایرلند آورد و این روز از سنت پاتریک و ورود مسیحیت به ایرلند یاد می‌کند، و به‌نوعی میراث و فرهنگ ایرلندی‌ها را به‌طور کلی جشن می‌گیرد.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون